Cara Menghilangkan Jerawat






Assalamualaikum,

Terima kasih kerana meluangkan masa untuk membaca artikel ini, kita rakyat Malaysia yang tinggal kawasan yang agak panas dan berhabuk sangat mudah untuk kulit kita menghasilkan jerawat, ini disebabkan oleh kulit2 mati yang terkumpul, minyak dimuka yang tidak terbebas, menyebabkan terbentuknya jerawat.

InsyaAllah saya akan kongiskan tips-tips penjagaan muka dan juga cara-cara untuk menghilangkan jerawat di masa akan datang.

Tapi sebelum itu, dalam aritkel ini, saya terpanggil untuk kongsikan cerita tentang rakan saya yang berjaya untuk menghilangkan jerawat.

Kawan saya bernama Farah, ini apa yang dia ceritakan...

Saya Farah,seorang pekerja di bandar Kuala Lumpur, saya berkerja di bahagian Pemasaran, keadaan sekeliling saya sangat ceria.

Department tempat saya bekerja sangat mementingkan personaliti dan cara berpakaian. ofis selalu membuat event dan rakan-rakan saya sangat suka mengambil gambar swafoto (selfie),  semestinya kawan-kawan saya suka mengajak saya untuk bergambar bersama mengambil swafoto, tapi saya selalu menolak pelawaan mereka kerana berasa tidak yakin pada diri dan malu jika gambar diupload ke Facebook dan Instagram.

Kerja saya juga memerlukan untuk saya pergi ke event-event permasaran dan berjumpa dengan klien, tapi saya selalu berasa malu kerana bila pergi ke event-event macam ni, semua orang nampak sangat flawless dan grand, saya rasa saya yang paling comot selalu, dan selalu duduk di bucu2 kawasan berseorangan.

saya pun fikir, tak boleh jadi ni, saya kena tingkatkan keyakinan diri saya, sampai bila nak jadi begini, saya pun nakkan gambar2 yg cantik untuk kenangan2 akan datang.

saya pun cuba la beberapa produk2 yang hot di pasaran, dari yang tradisional sampaila yang menggunakan bahan-bahan saintifik, yang sedihnya produk-produk tersebut menjadikan kulit saya tambah teruk, jerawat keluar lagi banyak dari biasa, saya bertambah malu nak datang ke office.

Ni adalah tips yang saya buat sendiri dan Alhamdulillah berjaya kurangkan jerawat



1. Madu
Madu boleh membantu merawat kedua jerawat dengan mudah. Madu mengandungi antibakteria dan sifat-sifat antiseptik yang boleh membantu untuk menghilangkan jerawat. Ia membantu untuk memutihkan kulit anda secara semula jadi dan juga memperkenalkan kulit bersinar. Ambil beberapa madu mentah dan letakkan di kawasan yang ada jerawat, biarkan untuk seketika dan kemudian dengan air sejuk



2. Campuran Bawang Merah dan Bawang Putih
Bawang mengandungi sulfur yang mana mengandungi satu sebatian penting yang boleh membantu merawat tempat gelap di muka. Ia juga mengandungi kandungan yang membantu merawat jerawat di muka. Ekstrak beberapa jus bawang dan campur dengan jumlah yang sama exkstrak bawang putih. Sapukan pada kulit dan biarkan ia kering. Basuh dengan air sejuk.



3. Timun dan Pisang
Timun mengandung sifat-sifat astringent dan sifat-sifat pencerah kulit yang dapat menyingkirkan jerawat dan juga melawan bintik-bintik gelap di wajah. Pisang mengandungi jumlah protein dan vitamin yang tinggi yang bermanfaat dalam memutihkan kulit. Ambil timun dan campurkan dengan pisang. Sapukan pada tempat berjerawat dan basuh dengan air sejuk.



4.Kunyit dan Jus Limau
Menggunakan campuran kunyit dan lemon adalah cara lain yang popular untuk menghilangkan bintik gelap di muka. Kunyit mengandungi sifat antiseptik manakala lemon mengandungi sifat-sifat pencerah kulit yang dapat membantu menghilangkan jerawat dan bintik-bintik gelap juga. Sapukan campuran ini di muka dan basuh dengan air


Tapi gunakan cara tradisional ni agak mengambil masa, dan saya perlukan hilangkan jerawat secara cepat, Saya selalu terfikir, bolehkah saya menjadikan muka saya bersih tanpa jerawat, adakah sudah terlambat? tiba-tiba saya ternampak satu live video di facebook tentang satu produk ni, nama dia "XX Expert Serum", ok ni first time saya dengar serum untuk menghilangkan jerawat, disebabkan company akan ada event besar lagi 4 minggu, saya terus membeli untuk mencuba serum tersebut.

Beberapa hari kemudian serum itu sampai ke peti surat rumah saya, pertama kali pakai serum ni, saya rasa macam air je sapu kt muka, rasa sejuk dan selesa, saya terus amalkan dalam masa seminggu.

Tiba minggu kedua, ada klien datang ke office untuk berjumpa, tiba-tiba dia cakap, "eh, Farah...muka awak nampak bersih la", saya pun apa lagi, malu-malu comel macam tu dan cakap 'eh, takla..ni makeup je kot", klien saya pun cakap "selama ni saya datang, awak pakai makeup pn, tak sebersih ni", rasa happy tu macam nak lompat je seluruh bangunan je haha.

Minggu ke tiga saya lihat jerawat mula hilang, yang bestnya, parut pun hilang sekali! wah best nya!

minggu ke 4 bila saya sendiri rasa muka macam lembab seperti bayi, dan kawan-kawan ofis pun mula ramai bertanya-tanya saya pakai apa sebab perubahan sangat ketara, benda elok tak payah la berahsia kan? saya pun share la rakan-rakan ofis gunakan XX Expert Serum ini.


Disclaimer: Testimoni ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna produk sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna


Alhamdulillah, memang ramai rakan-rakan ofis yang pakai pun merasakan perubahan, ada yang hilang jerawat, hilang jeragat, muka jadi lembut dan flawless, parut hilang, macam-macam lagi la, kami pun satu ofis menjadi lagi havoc la, bergambar sana sini, rasa konfiden, dan yang bestnya..performance saya pun semakin meningkat kerana keyakinan diri saya naik mendadak haha.

Ramai kawan-kawan saya sudah menjadi lebih ceria dan yakin selepas menggunakan Rayon Expert Serum, memang betul la apa yang saya dengar selama ni " SEMUA MASALAH PASTI ADA UBATNYA KECUALI MATI", itu yang saya pegang.




Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini

Comments

Popular Posts